20 Mart 2013 Çarşamba

Şık Sunumlar

Hepimiz yemeklerimizin lezzeti için ayrı bir özen gösteririz fakat görselliğe gelince ufak detaylarla geçiştiririz mesela bir meyve yada domates kabuğundan bir gül yaparız bu da sırf süslenmiş görünsün diye yapılan akla ilk gelen yöntemdir. Halbuki pratik ve kolayca yapabileceğimiz o kadar basit yöntemler vardır ki hiç birimizin o yemek telaşında aklına gelmez işte bende bulduğum basit yapılabilecek resimli salata süslemelerini, bir kaç ipucuyla sizinle paylaşacağım.
farklı salata süsleme yöntemleri
Havuçla yapılan bu kalpler klasik halka doğranmış havuçları kıskandıracaktır. Havucun ortasından üçgen bir şerit çıkarıp, patates soyacağı ile kenarlarını düzeltin ve çıkanları da salatanıza katın. Bu işlemi pastalarınızı süslerken de kullanabilirsiniz misal muza yada kiviye uygulayabilirsiniz.
değişik sunum yöntemleriGörüntüsü çok zormuş gibi görünse de inanın çok basit bir tabak süsleme şekli sadece düzgün şeritler çıkarın salatalıktan ve hafif çapraz şekilde ince ince doğrayın, sonrada tabakta birleştirip şekil verin. Tabağınızın yanına salatanızı koyup ikram edebilirsiniz.

içecek süsleme yöntemleriBu da benim en sevdiğim yöntem ben genelde limon parçalarıyla yapıyorum özel günlerde kolayca kullanmak için ( özel günlük bir özelliği yok dolapta kalma süresi uzayınca çözülürken tadı farklılaşabiliyor o yüzden sık yapmıyorum) bazen dolapta bulunduruyorum. Görselde yok ama sizler limon ve naneyi birlikte kullanıp yapabilirsiniz. Meşrubatlara kolayca yapabileceğiniz şık bir sunum şekli ayrıcada espirili ve lezzetli...
Ufak bir uyarı buzdolabında 1 haftadan fazla bekletmeyin kokusu ve tadı farklılaşabiliyor ayrıca resimdeki net olmadığından soda kullandıklarını düşünüyorum ve meyveler görünmemiş ama siz kreçsiz su kullanırsanız daha net görüntüler çıkarabilirsiniz.


süsleme yöntemleri




4 yorum:

  1. Gerçekten şık sunumlar helede çocuklar için

    YanıtlaSil
  2. Salatalik sunumunun video seklinde bir anlatimini koyabilirmisiniz acaba harika olmus ve bende denemek isterim Bir alakarte Restorantta çalışmaktayim bu sekil sununlara ihtiyacim cok :)

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.