10 Mart 2013 Pazar

Marullu Kısır

Günlerin en sevilen, yapması kolay, doyurucu ( hatta fazla dorurup mide spazmı geçirten) ince bulgur yani simitle yapılan zeytin yağlı ikramlardan birini anlatacağım. Bir kaç siteye baktım benim tarifime benzerini göremedim birde benim tarifimle yapın bakalım beğenecekmisiniz, yorumlarınızı bekliyorum.

marullu kısır tarifiMalzemeler:
4 çay bardağı ince bulgur( simit)
1,5 su bardağı sıcak su
Ortaboy kuru soğanın yarısı
5 tane taze soğan
2 tane taze sarımsak
1/2 demet maydanoz
1/2 dere otu ( arzuya göre)
1 tane rendelenmiş domates
İstediğiniz oranda marul
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
Yarım limonun suyu
1 çay kaşığı köfte baharat ( arzuya göre)
Karabiber, tuz, pul biber
2 yemek kaşığı nar pekmezi
Yarım su bardağı sıvı yağ

Yapılışı:
İnce bulgurun üzerine sıcal suyunuzu dökün ve karıştırın. Bir kenarda beklerken tüm malzemeleri doğrayın. Önce Islattığımız ince bulgurun yanına, doğradığınız kuru soğanı, salçaları, baharatları (zeytin yağını ve nar pekmezini en son ilave edeceksiniz) koyup yoğurun. Baharatlarını karıştırdıktan sonra diğer sebzelerin hepsin karıştırın. Son olarakta yağını ve nar pekmezini ilave edin karıştın.
Afiyet olsun...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.