16 Mart 2013 Cumartesi

Çin Böreği tarifi

Çin böreğine sanal ortamda tariflerine şöyle bir göz attım fakat kreple yapılan tarif yok denilecek kadar az, bu da benim için bir fırsat dedim ve tarifi yazmaya karar verdim. Sorun şu ki ben göz kararı ölçü ile yaparım özelliklede bu tarif için, çünkü krep malzemere yetecek kadar çok olmalı bunu siz yaparken kolaylık olsun diye daha önce yayınladığım krep tarifimin iki katı ölçü verdim. Yapmanız gereken öncelikle tava sıcak olmalı ve krep tavadan ayrıldığı zaman ( kenarlardan belli eder) ters çevrilmeli bir de tavayı mutlaka arada yağlamalısınız. Tavuklu soteye genelde soya koyuluyor fakat ben kullanmıyorum sebebi son zamanlardaki mısırdan sonraki gdo lu ürünlerden biri olması ama siz arzunuza göre isterseniz kullanabilirsiniz.

Malzemeler:
4 havuç
çin böreği yapılışıKüçük lahana
200 gr tavuk
arzuya göre pırasa
Yarım kilo biber
2 soğan, yine arzuya göre soya
Tuz, karabiber, pul biber
Galeta unu
2 yumurta

Krep: 2 bardak süt,
2 bardak un, 4 yumurta
•14 tane krep çıkar

Yapılışı:
Tüm malzemeleri jülyen usulu ( ince uzun şerit halinde) doğrayın buna tavukta dahil. Bir tavaya sote için yağ koyup sırasıyla önce tavuk ve soğanları ardından diğer sebzelerin tamamını ekleyip sote edin. En son baharatlarını atın. Bir tarafta da krep malzemelerini karıştıp kreplerinizi hazırlayın. ( zamandan tasarruf olsun diye bir kaç krep yaptıktan sonra sarmaya başlarım bir tarafta da krepleri yaparım) Kreplerin içine sote yaptığımız sebzeleri koyup sarma sarar gibi köşeleri içine katlayıp iyice sarın. Önce çırptığımız iki yumurtaya daha sonrada galeta ununa batırıp fırın tepsinize dizin. 180 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişin.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.