18 Mart 2014 Salı

Kolay Sütlaç Tarifi

kolay sütlaç tarifi
Merhabalar 
Sütlaç yapmayı sevmem ama yemeye bayılırım. Sütlacın yapım aşaması ne kadar kolay olsa da pişirirken taşma riski benim gibi herkesi tedirgin ediyordur. O yüzden sütlaç yapma işini annemin maharetli ellerine bırakıp ben yemenin keyfini çıkarıyorum. 
Gaziantep de ramazan bayramında sabahları yuvarlama (yuvarlama çorba değildir) yemek ne kadar adet ise yine az şekerli sütlaç ile fıstıklı(sade yağlı) kurabiye yemek ve ikram etmekte bir o kadar adet haline gelmiştir. Bol Antep fıstıklı baklavadan daha lezzetli fıstıklı kurabiyeleri neredeyse sıfır şekerli sütlaçla yemenizi şiddetle tavsiye ederim. Bu arada sadece bayramlarda değil özel günlerde de evlerimize misafir geldiğinde evin hanımı, baklava yada kurabiyenin yanına mutlaka sütlaç veya zerde yapar. (Zerde de sütlaç benzeri yapılır fakat içine süt konulmaz, karanfil ve tarçın konularak aromalandırılır.) Bu adetin sırrı da sanırım kıvamlı yada bol şekerli bir tatlıyı sütlü bir tatlı ile hafifletip damaklara şölen yaşatmak...
Kendi adetlerimizden bahsettim ama biliyorsunuz ki sütlaç çok eski tarihi olan tatlılarımızdan biridir. Aslında adı sütlü aş olan sütlaç 15. Yüzyılda tıbbi kitaplarda ve Kaygusuz Abdalın şiirlerinde de sütlü aş olarak geçmekteymiş.
Gelelim en kolay sütlaç tarifine... 

Kolay Sütlaç Malzemeleri:

Sütlacı fazla ölçülerde yapmak istiyorsanız her bir kilo süt için 1 bardak su 1 çay bardağı pirinç kullanın.
Her bir kg süt ölçüsünden de yaklaşık 6 kase sütlaç çıkar.
Çoğu tarifte nişasta kullanmışlar, pirincin nişastası sütlacın kıvamını vermede yeterli olacaktır.
1 kg süt
1 su bardağı su
1 çay bardağı pirinç
arzunuza göre şeker (1 çay bardağı)

Kolay Sütlaç Tarifi:

Sütü ve suyu önce bir taşım kaynatın.
Pirinci yıkayıp bir kenara alın.
Kaynayan sütün içine pirinci ve şekeri ekleyin. Bu aşamadan sonra sütlacın başından ayrılmayın ve sık sık karıştırın.
Pirinç piştikten sonra 10 dk kadar daha kaynatıp kaselere alın.

Afiyetler Olsun...



15 yorum:

  1. Bende Antepliyim bir çok tarifi baktım ama bizim annemizden öğrendiğimiz sizin tarifinizde ki gibiydi. Tarif ararken çok yapmam gerektiği için tutturamam diye korkuyordum ama buldum. Sütlaç böyle yapılır teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Yapmayi dusunuyorummm

    YanıtlaSil
  3. Denicm ins güzel olur..

    YanıtlaSil
  4. şuan yapıyorum inşallah güzel olur

    YanıtlaSil
  5. çok teşekkür ediyorum, gayet güzel oldu tam benim istediğim gibi hafif. şuan tekrar yapıyorum misafirlerime:))))

    YanıtlaSil
  6. çok güzel olmuş, tam benim istediğim gibi hafif. şuan tekrar yapıyorum misafirlerime :))) çok teşekkür ediyorum....

    YanıtlaSil
  7. Ben teşekkür ederim. Gerçekten çok naziksiniz yorum yazmanız beni öyle mutlu etti ki tarif edilemez. Sütlaçlar sizede misafirlerinize de bal şeker olsun.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Ben yaptim cok sulu oldu anlayamadim ki acaba buzdolabinda mi kivamini alacak :s

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba evet bir süre kaselerde oda sıcaklığında bekletip daha sonra buzdolabına koyacaksınız

      Sil
  9. Hayırlı sahurlar.. Bugün de yaptım misafirlerime yinede çok güzel oldu.. tekrar çok teşekkürler:))
    not: sade yağlı süt olunca daha koyu oluyo evet buzdolabında bekleyince tam kıvamını buluyooo.. deneyin vazgeçmeyin::

    YanıtlaSil
  10. Sutu ve suyu karıştırp mi kaynaticaz

    YanıtlaSil
  11. Antepin vazgecilmez bayram tatlisi Aynen bende boyle yapiyorum ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Denedim ve yuzde yuz onayladim.Annemin sutlaci aynen. Çok seviyorum ama tutturamiyordum bir turlu. Anacim geldikçe yapardi. Artik ben ona yapicam. Tesekkur ederim. Harika bi tarif :)

    YanıtlaSil
  13. 1 kg sut kac su bardagi oluyo acaba

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.