20 Mart 2013 Çarşamba

Çikolatalar

Bir kaç gündür evde yapılabilecek çikolata tarifi arıyorum. Benim istediğim içine çikolata eritmeden kendim kakao ile yapılabileceğim bir tarifti fakat bir kaç farklı dilden olan sitelerde dahil istediğim yada olması gereken çikolata sonucu veren bir tarif bulamadım. Uyanık yurdum insanları çikolatayı eriterek yine çikolata yapımlarını tarif etmişler. Bunun yanı sıra ev yapımı çikolata tarifi başlığı altında çikolatayla alakası olmayan tarifler yayınlamışlar hatta bende bu tariflerden bir tanesini ne yazık ki yayınladım, (http://basitkolayyemekler.blogspot.com/2013/03/bir-parca-meyveli-cikolataya-nedersiniz.html) neden ne yazık ki ilk yaptığınızda harika bir görüntüsü var fakat 1 saat sonrasında matlaşıyor ayrıcada donmuyor sadece kek süslemede kullanabilirsiniz. Bir tarif daha buldum sanki daha mantıklı gibi görünüyor. Bu tarifte kıvamı tutturmak için şerbet yapılıyor belki bu sayede çikolatayı dondurmak daha kolay olur hemde daha sert bir çikolata elde edersiniz. Ben denedim sanırım şerbeti tutturamadım bir kaç kere daha deneyeceğim eger başarabilirsem sizlerle paylaşırım. Sonuç olarak yapılabilecek güzel bir tarif bulamadım yani tek çare kaliteli bir çikolata alıp benmari eritip kullamak oluyor. Kuvertür çikolata bulmak için iyi bir marka kullanmak gerekiyordu işin bu bölümü de kolay gelişmedi, metroda satılan pastalık çikolata bölümünde bir çok marka bulunuyor ve fiyat farklarıyla...  Hemen hemen hepsinin içeriklerini okudum diyebilirim. Birde internetten araştırdım hem fiyatı uygun, hemde kuvertür oranı yüksek elit marka çikolatayı buldum bunun yanı sıra, valrhona ve zambo marka çikolatalarda kaliteli fakat fiyatları elite göre daha yüksek bundan sonra tercih size kalmış. Kendiniz uygun çikolatayı bulmak için ise kuvertür oranına yani kakao yağı oranının yüksek olan çikolatayı tercih etmelisiniz. Kısacası kakao oranı % 52 ve üzeri bir çikolata bulursanız alıp gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz. Aklıma gelmişken toblerone çikolatayı da kullanabilirsiniz.

Çikolata tarifi :
çikolatadan şekiller- 1/2 su bardağı su
- 1,5 su bardağı şeker
- 1 su bardağından biraz az süt tozu
- 90 gram margarin
- 40 gram kakao ( 3 kaşık)

Su ile şekeri ocakta şerbet kıvamına getirin ardından margarin hariç tüm malzemeleri karıştırdıktan sonra en son margarini ekleyip karıştırın.

Benmari usulu çikolata eritme:
Arzu ettiğiniz ölçüde çikolatıyı cam kaba koyun, daha sonra yarım su doldurduğunuz kabın üstüne çikolatalı kabı yerleştirin ( çikolatalı kabınız suya temas etmemeli ve çikolataya asla su kaçırmamalısınız.) Bir kısmı eridikten sonra ocaktan alın istediğiniz şekli verin.

Balonlarla çikolatalı kuplar yapmak için ise önceden şişirip yıkadığınız balonları çikolatalara batırıp yağlı kağıt üzerinde yerleştirip 1 saat buzdolabında ( buzlukta değil)bekletip tekrar bir kat daha batırıp beklettikten sonra balonların uçlarından küçük kesikler yapıp balonları söndürün. İçine çikolataya batırdığınız meyveleri yerleştirip yada kremalarla servis yapabilirsiniz. İşte size çikolatalı meyve sepetleri...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.