22 Mart 2013 Cuma

Kolay Muzlu Rulo pasta

Hiç kıvıramam diye korkmayın! vauv nasıl bir giriş oldu bu böyle ama gerçekten de öyle rulo pastalar artık oval değil yus yuvarlak olacak nasıl mı? Çok kolay ve basit bir cevabı var bunları tarifin yapılışında anlatacağım. Ben size pastayı yapma maceramı anlatayım :) macera yerinde bir tabir olmasa da macera bana göre ... Undan başlamalıyım bir şekilde eve girmiş olan tam buğday unu ile yaptım yani kepekli un buraya kadar sorun yok gibi görünse de var! Tam buğday unu kakaosuz pastalarda kepekli ekmek görüntüsü veriyor bu bir, kremayı da onunla yapmak zorunda kaldım krema da daha vahim bir hal aldı görüntüsü bu da iki hadi dedim tam buğday unu, beyaz undan daha sağlıklı böyle olsun derken çırpmış olduğum yumurta şeker karışımına, yeni açtığım sütü ilave edecektim ki kapakta bir sorun olduğunu farkettim ve bir miktar lavaboya döktüm ki sütün kapağı hafif açılmış ve süt yoğurt olmuş neyse ki yumurta ve şekeri kurtardım :) marketlerden alış veriş yaparken özellikle de bu tarz ürünlerin son kullanma tarihinin yanında kapaklarına da bakın yoksa benim gibi bir çuval inciri berbat etme aşamasına gelirsiniz:)
Şimdi gelelim pandispanya pastaya size tavsiyem soslu yapacaksanız sosu önceden hazırlayıp soğutun.

pandispanya muzlu rulo pasta tarifiPandispanya için:
4 yumurta
1 çay bardağı pudra şekeri
1 fincan süt
7 yemek kaşığı un
1 paket kabartma tozu ve vanilya
Yarım limon kabuğu rendesi
Yağlı kağıt

Krema için:
500 gram ( 2 su bardağı) süt
4 yemek kaşığı un
Yarım paket vanilya
1 su bardağı şeker
En son 50 gram ( 1 kaşık) tereyağ

Çikolata sos için;
1,5 bardak süt
1,5 bardak şeker
1 yemek kaşığı kakao
1 tatlı kaşığı buğday nişastası
Yarım paket vanilya
En son 1 tatlı kaşığı tereyağ

Yapılışı:
Oda sıcaklığındaki yumurta ve şekeri iyice çırpın bu süre biraz uzun olacak, daha sonra diğer malzemeleride katın. Unu tepeleme koyucaksınız yani kaşığa bir tepe kondurun. Limon kabuğu rendesini her kek tarifimde göreceksiniz mutlaka sizde kullanın. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine harcı dökün, mutlaka spatula yada kaşık ile her tarafına eşit yayın bu da bir püf noktası eşit yayılmaz ise kıvrılırken şekli bozuk çıkabilir. ( benim tepsinin kenarları çok yuvarlaktı bende kağıdı kare bir tepsi şeklinde köşelerini katladım içe doğru) Fırını önceden ısıtılma kısmını yazmaktan sıkıldım zaten herkes biliyordur ;) yine yazdım ama . Neyse 180 derecelik fırında 15 -20 dakika kadar pişirin. Fırından çıktıktan sonra soğumadan kağıdıyla pastayı rulo yapıp bir kenarda bırakın en önemli püf noktası bunu yaparsanız daha kolay kıvrılır pasta.
Kremaya gelince yağ hariç tüm malzemeleri önce bir karıştırın ve orta ateşte ( kaynayana kadar)göz göz olana kadar pişirin daha sonra ocaktan alıp yağını karıştırıp, arada karıştırarak soğutun.
Çikolatalı sosun tarifinide daha önce yayınlamıştım tarifeBuradan  bakabilirsiniz.
Pastanın rulosunu açın içine eşit kalınlıkta kremayı sürün, kenarlardan 2 cm lik boşluklar bırakın. Muzu yerleştirip sıkıca sarın mutlaka sıkı sarılmalı yoksa yamuk olur. Kremadan artan kısmı dışına sürüp en son çikolatalı sosu dökün
Dolapta 1 saat kadar bekletip servis yapın.
Afiyetler olsun...

1 yorum:

  1. Kolay rulo pasta yapmanın tüm detaylarını vermişsiniz teşekküler çok işime yaradı

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.