16 Mart 2013 Cumartesi

ARI KOVANI MAKARNA

Tarifini merak ettiğim bir makarna yemeğini ararken, görüntüsüyle beni çeken bu makarna tarifini buldum. Neden olmasın ki dedim kendimce ve denedim ilk denemeye görüntüsünü pek yakalayamadım sorun makarnaları tam kurutmamış olmamdı. Bunun sebebi de hep tarifleri okurken nedense malzemesine birde yapılışına bakıyorum, başında yapılan açıklamaları okuma ihtiyacı duymuyorum. Böylelikle bu da bana ders oldu artık her köşesini okuyacağım tariflerin. Sizde benim gibi yapmayın. :)
Dipten not: Makarnaları haşladıktan sonra kağıt havluyla iyice kurutun, yapışkan bir hal alması gerekiyor. pişirme kabınızın altına makarnaları dizdikten sonra bir ağırlık koyun ben küçük servis tabağı koydum.

Malzemeler:
1 paket bucatini (fırın makarnası, kalın spagetti arbella ve filiz makarnada mevcut)
arı kovanı makarna yapılışı250  gram et kıyma yada tavuk kıyma 
2 havuç
1 kabak
1 soğan
2 diş sarımsak
1 patates rendesi
arzuya göre mantar,brokoli,karnıbahar
tereyağ yada margarin
1 yumurta 
1 paket krema
1 kaşık un

Yapılışı:
Makarnanızı üzerindeki tarife göre haşlayın ve bir kağıt havlunun üzerine alıp yapışkan bir hale gelene kadar kurutun. Kullanacağınız pasta kalıbının büyüklüğüne göre makarnalarınızın bir kısmını içi ve üzerini kapatmak  için ayırmalısınız eğer yetmezse içi için yüzük makarna haşlayıp kullanabilirsiniz. Kabınızı yağlayıp, tabanından başlayıp kenarlara doğru makarnaları dizin ( tabana ağırlık koymayı unutmayın) Kıymayı makarnaların üzerini kapatacak şekilde ince bir tabaka yayın. Bu işlemleri yaparken makarnadan ve kıymadan üzeri için bir miktar ayırmanız gerekiyor. 
İçi için :  Diğer bir tarafta ayıklayıp ince  şeritler(jülyen) şeklinde doğradığımız sebzelerin  hepsini pişirme sürelerine göre yağlanan tavada hafif sote edin. En son kremayı da ekleyip 3 dakika kadar karıştırın.(karnıbaharı kullanacaksanız ayrıda biraz haşlamalısınız, brokoliyi küçük parçalar yapın,patates rende olacak)Zaten fırında da pişeceği için tavada fazla pişirmenize gerek yok. Ocaktan aldıktan sonra kalan makarnaları, yumurta ve unu koyup karıştırın.
Harcı kalıbın içine dökün, üzerini tekrar kıymayla kapatın, en üstüne de makarnaları dizip yüzünü yağlayın.(Isıya dayanıklı bir ağırlık koyun en üste aksi halde şekli bozulabilir) 180 derece fırında 30 dakika pişirin.
arı kovanı makarna yapılışıarı kovanı makarna yapılışı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.