29 Mart 2013 Cuma

AYVA VE ARMUT TATLISI


farklı sunumlarda tatlılar pastalar
Ayva tatlısı aniden gelen davetsiz misafirlerinizle hem sohbet edip hemde bir taraftan yapabileceğiniz basit bir tarif. Ayva tatlısını hazırlama süresi 20 dakikanızı alacak geri kalan süre ise pişirme süresidir. Ben farklı olsun diye ayva ile yaptım çok lezzetli oldu fakat diğer fotoğraftaki gibi armutla yapabilirsiniz tabi armutla, şerbette pişirme süreniz daha kısa olacaktır. Artık yaz da geliyor yanında bir top dondurma ile harika olacak şerbetli süper bir ayva tatlısı...
4 Ayva için malzemeler: 
3 su bardağı su
4 su bardağı şeker(şeker oranını artırabilirsiniz)
3-4 tarçın
karanfil(5)
milföy
Ayva tatlısının Yapılışı:
Ayva tatlısı için suyu, şekeri,tarçını,karanfili ve ayvayı bir kaba alıp orta ateşte pişiriyoruz. Ayvayı çok fazla pişirmenize gerek yok zaten fırında da pişeceği için, çatalla kontrol ederek yarı pişmiş haldeyken ocaktan alabilirsiniz. Ben ayrıca elma çöpü çıkaracak bir aletle ayvaların ortasını çıkardım. Şerbetten aldığınız ayvaların etrafına şeritler halinde kestiğiniz milföyleri sarın. Ayva tatlısı yaklaşık 15 dakika önceden ısıttığınız 180 derece fırında kızarana kadar pişirilir. 
Afiyetler olsun...


1 yorum:

  1. Ayvanın tamda zamanı ayva tatlısıda çok farklı ve şık harika bir tarif teşekkürler

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.