18 Nisan 2013 Perşembe

Namı Değer Alinazik

Bir basit kolay yemek tarifi ile yine sizleri kolaylığa alıştırmaya bir adım daha atıyorum. Özgüven en yüksek skoru gösteriyor bu laftan sonra :))
Alinazik ismi Alanazik diye de söyleniyor yani âla güzel yemek anlamında, alinazik isminin nereden geldiği tam bilinmiyor fakat söylentilere göre zamanın padişahının Gaziantep'e geldiğinde yediği alinazik yemeğine övgüler yağdırırken ala ve nazik kelimeleri çıkınca yemeğin ismi günümüze gelene kadar tek harf değişmesiyle kurtulmuş adını ve şanını korumuş. Alinazik adıyla şanıyla lezzetli ve bir o kadar da basit kolay yemeklerden biri bu lezzeti denemeden geçmeyin mutlaka yapın der şiddetle tavsiye ederim. Bazı insanlar Alinazik yemeğini meze bilirler ve kesinlikle yanılırlar bildiğimiz ana yemektir Alinazik bilmeyenlere de duyurulur. Yazmadan önce bir kaç tarife baktım çok farklı değil ama işin lezzeti patlıcan ve güzel süzülmüş yoğurttan geliyor denerseniz yoğurdunuzu evde süzün daha başaralı bir sonuç elde edersiniz. Alinazikle ilgili küçük ipuçlarını yapılışına saklayalım artık ve Alinazik tarifine geçelim.

Malzemele:
250 gram et( doğranmışta olur kıymada hatta tavuk dahi olur)
1 kilo patlıcan ( şekli hiç farketmez tatlı patlıcan olsun yeter)
500 gram süzme yoğurt
2 -3diş sarımsak
4 yemek kaşığı zeytin yağı
Tuz, karabiber,kırmızı pul biber

Yapılışı:
En başta belirtim ölçüler tamamen sizin arzunuza kalmış,bunun bir sınırlaması yok sadece yoğurdun fazla olmamasına özen gösterin. Evde süzme yoğurt yapanlar var mı bilmiyorum ama ben darda kalmadıkça marketten almıyorum çünkü çok basit bir yöntem yoğurt süzme ve de bir hafta buzdolabında ( süzme yoğurt nasıl saklanır sorunuza hemen kolay bir ipucu süzdükten sonra bir kaseye alıp üzerini kapatacak kadar zeytin yağı dökün yada havlu peçete ile kapatın yüzü kurumayacaktır) koruyabilirsiniz. Patlıcanları
karnıyarık Tıklayın tarifimde anlattığım gibi közleyin, soyun ve küçük parçalar halinde doğrayın. Sarımsağı da tuz ile ezin patlıcana ilave edin ve yoğurdu da karıştırın, yoğurdun tuzuna dikkat edin. ( görselde ki gibi)Bir tavaya kıymayı yada doğranmış etinizi alıp yağ ile sote yapın en son ocaktan alırken tuzunu,karabiberini ve kırmızı biberini atın. Yoğutlu,patlıcanlı karışımı servis tabağınıza alın ve eti üzerine dökün yağı ile birlikte. Süslemek için maydanoz yada taze nane kullanın çok hafif basit kolay yemeklerden biri olarak mutfağınızda üst köşede yer alacaktır.
Afiyetler Olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.