4 Nisan 2013 Perşembe

Brokolili Sezar Salata

Diyet mi yapıyorsunuz hemde lezzetli mi olsun istiyorsunuz tam da size göre bir salata. Brokoliyi sevmiyorsanızı sadece marul ile yapıp içine ızgara tavuk ilave edip bu sos ile sezar salata gibi de yapabilirsiniz "gibi de"çünkü genelde sezar salatanın sosuna kefir kullanıyorlar ben pek haz almadığımdan tarifte yer vermedim.
Salatanın sosunda ki worcestershine yani ingiliz sosu damaklarda harika bir lezzet bırakıyor. Bu sosa migros gibi marketlerin sos reyonlarında bulabilirsiniz. Ama ben bu sos olmadan yaparım  derseniz alternatif olarak çok az nar pekmezi yada ançuez ile benzer lezzeti yakalayabilirsiniz. Bir alternatif daha bu sosun tarifi bir kaç sitede mevcut linkini yorumlar kısmına yazarım. ( çok heveslenmeyin derim Worcestershire sosu yaklaşık iki hafta ve malzeme ister)

Malzemeler:
Brokoli
Elma
Nar
Ceviz
Haşlanmış nohut yada fırınlanmış çavdar ekmeği

Sos için:
Yarım çay bardağı mayonez
Bir yemek kaşığı yogurt
1 çay kaşığı worcestershine Sosu
Çok az hardal
2 yemek kaşığı zeytin yağı
Limon suyu ( arzunuza göre)
Bir tutam kekik
Karabiber, tuz

Yapılışı:
Brokolileri yıkadıktan sonra buharda 15 dakika kadar pişirin. Hemen soğuk suya alın. Nohutlar haşlanmış, narlar tanelenmiş, elmalar doğranmış halde ve cevizlerin hepsini karıştırın.
Sosu: Ben böyle salatalara sarımsağı çok yakıştırıyorum, eğer zamanınız olursa önceden 1 diş sarımsağı ezip zeytin yağında bir süre bekletip yağı öyle kullanabilirsiniz. Sosun tüm malzemelerini iyice karıştın. En son salataya ekleyip karıştırın. Unutmadan küp doğranmış ekmeklerinizi ezilmiş  sarımsak olan bir kaşık zeytin yağında kızartın.
Afiyetler olsun...


salata ve yemek tarifleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.