29 Mayıs 2013 Çarşamba

Pancake Portakal Reçelli

Merhabalar
Bir pazar sabahı yine bahçemizin güzelim çiçekleri arasında kahvaltımızı yaptık. Mis kokulu portakal reçeli (PORTAKAL REÇELİ TIK TIK) ve bem beyaz tereyağını görünce bir pancake yapalım dedim. Çocukların sevincini anlatamam onlar için pancake denilince akıllarına yemeden önce ilk gelen pancake ile farklı şekiller yapmak. Ben bir tarafta pancake harcını hazırlarken onlarda yapacakları şekilleri planladılar. Elimize kaşıkları aldık ama emin olun çıkan şekiller bana göre hiç bir şeye benzemiyordu fakat onların hayal dünyasında bir çok anlamı vardı. Pancake yaparken bile bu kadar eğlenmeleride beni mutlu etmeye yetiyor. Pazar sabahımız pancake maceramızla başladı ve yoğun bir akşamla sona erdi.
Çocukların yaptığı pancakelerin fotoğrafını çekemeden miğdelerine indirmişlerdi. Benim yaptığım klasik daire pancake fotoğraflarıyla idare edeceğiz. 
Pancake yaparken olmaz yada tutmaz diye hiç endişelenmeyin çok kolay ve basit bir tarif  tabi bana göre. Sizlerde bir kaç deneme de eliniz alışımca tarife bile ihtiyaç duymadan göz kararı ile yapacaksınız. 
Önemli olan noktalar ocagın altını önceden yakmanız ve tavaya yağ sürmemeniz. Bir de pancake harcını döktükten sonra ocağın ateşi yüksek ise kısmanız hepsi bu kadar...
Şimdi gelelim kolay pancake tarifimize...
pancake tarifi

Pancake malzemeleri:

1 yumurta
1 bardak süt
1,5 bardak un
1 tutam tuz
1 tatlı kaşığı şeker
Yarım paket kabartma tozu

Pancake tarifi:
Bu ölçüden yaklaşık 12 tane pancake çıkarabilirsiniz. Tarifi yapmadan önce kullanacağınız tavayı teflon yada porselen kaplama bir tava tercih edin çünkü yağsız ve yağ sürmeden pişireceğiz. Tabi ben bunu bahçemizde imkansızlık içinde normal tencere tabanında yaptım yinede oldu. Siz yine işinizi sağlama alıp bu şekilde yapın. 
Pancake yapmadan önce una tuzu,şekeri ve kabartma tozunu koyup karıştırın. 
Diğer tarafta yumurtayı iyice çırpın ve içine sütü ve un karışımını ilave edip karıştırın. Harcın çok fazla köpüklenmemesine dikkat edin.
Harcın kıvamını anlamak için ipucuna ihtiyacınız yok çünkü ne olursa olsun kabartma tozu kabartıcaktır hemde un elinizin altında un ile kıvamını koyulaştırabilirsiniz. Deneme yanılma yöntemi ile istediğiniz kıvamı yakalayabilirsiniz. Benim ölçüm bu şekilde olmadı bir kaşık un ekliyorum bardak ölçüsüne bağlı olduğu için.
Önceden ısıttığımız tavaya pancake harcını dökün fazla yayılmadan kalacaktır. Daha  sonra diğer tarafınıda çevirip pişirin. 
 Normal boy bir tavada 2 şer 2 şer yaklaşık 10 dakikada 12 tane pancake pişirdim. Önceden de belirttiğim gibi tavanızın sıcaklığına dikkat edin fazla ısınmasın.



pancake tarifi


4 yorum:

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.