11 Temmuz 2014 Cuma

Kalp Poğaça (çörek)

Merhabalar
Gebelikte anne ve bebek için gerekli olan kalsiyum, B12 vitamini ve folik asiti doktorların önerdiği şekilde kullanarak karşılıyoruz. Fakat bizim ve bebeğimiz için önemli olan bu takviyeleri hepimizin evinde bulunan bir çok gıda ile takviyede bulunabiliriz. Kalsiyum,B12 vitamini ve folik asit içeren besinleri kısaca bakalım.

      Folik asit: Tüm biyolojik olaylarda hücrelerin büyüme ve gelişimi için anne ve bebek için önemli bir vitamin. Folik asit eksikliği anne de anemi çeşidine sebep olurken, bebekte ise düşük olmasına sebep oluyor. Gebelikte gerekli olan folik asit miktarı iki katına çıkmaktadır.  Bu kadar önemli olan bu vitamini,hekimler gebe kalınmazdan  1 ay önce kullanmayı önermekte.
Folik asit kaynağı besinler: koyu yeşil yapraklılar,kuru meyveler(üzüm,kayısı gibi), yumurta, et, balık,  kuru bakliyat, portakal, portakal suyu, karnıbahar, enginar, bamya, brokoli ve ilk defa duyduğum  maya da bulunmakta.
       Kalsiyum: Gebelik döneminde ve emzirme döneminde mutlaka alınması gerekir.Gebelik döneminde yeteri kadar alınması annenin ilerde östropoz yani kemik erimesi riskinden uzak tutar. Kalsiyum bebek için ise iskelet yapısını geliştirir.
Kalsiyum içeren besinler: Süt,yoğurt,peynir,hamsi sardalya,kuru bakliyat ve kuru meyve
Okuduğum makaleye göre kalsiyum hamilelikte günlük 1300 mlg tüketilmesi gerekiyormuş bu miktar 3 bardak süt veya yoğurt,2 dilim peynir,tüketildiğinde 1000 miligramını karşılamakta kalan 300 miligram da bir porsiyon salata veya kuru meyve,pekmez karşılarmış. Pekmezin önemli kaynak olduğu söylenmekte.
      B12 vitamini: Hekimler gebelik döneminde DNA sentesizinin yapılabilmesi için önemli olduğunu hayvansal kaynaklar tercih edilmesi gerektiğini savunmaktalar. Bunların yanı sıra insan bedeni 5 yıllık B12 vitaminini depolayabildiğini, sinir tahribatını önlediği ve doğurganlığı sağladığı söylenmekte.
B12 vitamini içeren besinler: Süt yumurta gibi hayvansal gıdalarda bulunmakta. Bunların yanı sıra bir kaç özel sebzede bulunduğu belirtilmekte.(soya)

Çok sevdiğim can dostum ve kelimelerle anlatamayacağım kadar değerli arkadaşım artık uzun,meşakatli,karşılığı sevgi olan, yorucu bir maratona başladı. Bundan dolayı kendimce hamilelikle ilgili makalelere göz gezdirdim ve kısa bir özetle bu  bilgileri paylaşmak istedim.

 Analık sanatının ilk şartı çocuk uyuduktan sonra uyumaktır    Anatole France
* Annesi işlerine karışmaya devam ettikçe, hiç kimse yaşlı değildir    EPaul Hovey
* Anneler, her şeyi görmeseler bile kalpleriyle duyarlar    Ostrovoski
* Bir kadın, anne olana kadar çocuktur    Strindberg
* Cennet annelerin ayakları altındadır   Hadis-i Şerif
* Çocuğunu kaybeden bir anne için her gün ilk gündür; bu ıstırap ihtiyarlamaz   Victor Hugo
* Hiçbir süs ve makyaj bir kadını, analık sevgisi kadar güzelleştiremez    Emile
* Kadınlar zayıftır, ama analar kuvvetlidir    Victor Hugo


Bu tarifimin güzel kalplerini  fimere'nin sayfasında ki leziz çöreklerden etkilenip şeklini verdim.
Edit: Bu çöreklerin adının matruşka çöreği olduğunu öğrendim paylaşmadan duramadım. Kalp şeklinde çöreklerin şeklini verirken zorlanmayacağınızı düşünüyorum.

Çikolatalı kalp poğaça malzemeleri:

1 kg yakın un
1 instant maya
1 soda
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 bardak süt
1 bardak zeytin yağı
Arzu ettiğimiz kadar sürülebilir çikolata ben saralle kullandım.

 Çikolatalı kalp poğaça tarifi:

  • Öncelikle undan bir miktar karıştırıcağınız kabın içine alıp maya ile karıştırın. Daha sonra diğer malzemeleri ekleyip kulak memesi kıvamında olana kadar un ekleyip yoğurun.
  • Hamurunuzun üzerini kapatıp 40 dakika kadar bekletin. Hamura şekil verdikten sonra 20 dakika kadar tepside bekletin.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında kızarana kadar pişirin. 
  • Fırından çıkardığınız poğaçaların üzerine temiz bir havlu örtüp 15 dakika bekledikten sonra yumuşacık poğaçalarınızı servis yapın.




22 yorum:

  1. çok pratik ve güzel olmuşlar elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Sizin sayfa guzel. Ben bayiliyorum Turk mutfak, sizin yemeklere, senin tariflere.
    Benim sitem ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif romence dil yapiyor benim sitem icin, Romanya kizlar ogrensin Turk mutfagini anunturi gratuite senden benden. Ben cok yapti Turk yemekler, ama olmuyor sizin resimler gibi ((( … tad bazen iyi bazen kotu, ama yapacak bir gun ben perfect. Tesekkur ederim emekleri icin. ben cok bakiyor senin ve baska site yemek tarifleri. anunturi gratuite olarak verecek tum Romania. Multumesc din inima Turcia.

    YanıtlaSil
  3. Soda ne sodasi cep mi madenmi

    YanıtlaSil
  4. Merhaba sizi takibe aldım sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Malatya Haber Olarak Sizi Takip  Ediyorum Başarılarınızı Diliyorum İyi Bloglamalar :)  

    malatyahaber 
    malatya haber sitesi
    malatya aberleri 

    YanıtlaSil
  6. http://www.oktayusta-yemektarifleri.com/2016/03/hashasl-mercimekli-borek-tarifi.html

    YanıtlaSil
  7. http://www.oktayusta-yemektarifleri.com/2016/03/ayva-marmelat-tarifi.html

    YanıtlaSil
  8. çok zahmetli yorucu olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. çok harika ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. çok harika ellerine sağlık kolay gelsin

    YanıtlaSil
  11. çok güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Gerçekten çok hoş görünüyor. Tarifi mutlaka deneyeceğim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. atalay yetkili servisi olarak gönderinizi beğendik
    http://atalayyetkiliservis.com/

    YanıtlaSil
  14. portabianco yetkili servisi olarak gönderinizxi beğendik
    http://www.portabiancoservisi.com/

    YanıtlaSil
  15. inoksan servis olarak gönderinizi beğendik
    http://inoksanservisi.com/

    YanıtlaSil
  16. öztriyakiler servisi olarak gönderinizi beğendik
    https://www.oztiryakilerservis.net/

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.