28 Haziran 2013 Cuma

Semizotlu (pirpirimli) cacık ve salata

Uzun bir aradan sonra merhabalar...
Güzel bir tatil ve başlangıçlarla dolu harika bir yaz...
Tatil,güneş,çocuklar ve koşturma derken blogumu ihmal ettim ama bir sürüde tarif biriktirdim. Bir haftadır içim içimi yiyordu bir şeyler paylaşamadım  yazamadım diye. Çok ilğinçtir blog yazmaya başlarken bu kadar ciddiye almıyordum açıkcası ama öyle bir bağımlılık yaptı ki sanki yazmadığım zamanlarda, kendimi suçlu gibi hissediyorum ve bir şeyler eksik gibi geliyor. Daha anlatacak söyleyecek çok şey var ama ben sizleri bu duygu karmaşalarımla  boşuna yormadan hemen semizotlu ( pirpirim) cacık ve salata tarifime geçiyorum.
Semizotunun yani buralarda pirpirim olarak bilinen otun faydalarından başlayalım. Semizotu beslenmemizde, mineral, vitaminler sayesinde, vücuda  sağlık ve şifa dağıtan bir bitki olması bakımından önemli bir yere sahip. Semizotunun yüksek orandaki lif içeriği sayesinde kabızlık sorununuza çözüm olabiliyor. Semizotunun vücudu mikroplara ve soğuk algınlığına karşı da koruduğu bilinmekte. 
Beyin yorgunluğuna da iyi geldiği, sinirleri dinlendirip, uykunun düzene girmesine de yardımcı olduğu belirtilmekte.
Kanı temizleme etkisiyle kanın üre ve benzeri maddelerden temizlenmesini sağlıyor. İdrar söktürerek böbreklerdeki kum ve taşın dökülmesini kolaylaştırıyor. 
içerdiği omega-3 sayesinde kalp sağlığı içinde önemlidir. Devam eden araştırmalarda gut hastalığına,baş ağrısı ve bedendeki diğer agrılara iyi geldiği saptanmış. 
Yaşlılar midesi hassas olan kişiler ve şeker hastalarına da faydalı olan semizotu,en çok hanımların dikkat ettiği bir konu olan düşük kalorisi sayesinde formda kalmaya yardımcı olarak,zayıflamak isteyen kişiler tarafından rahatlıkla tüketilebileceği belirtilmekte. Semizotu pirpirim nisan,mayıs ve haziran aylarında sofralarımızda yerini alır. Uzmanlar tarafıdan, madensel tuzlar ve mineraller açısından bu kadar zengin olan bu bitkiyi haftada 3-4 kez tüketilmesi gerektiği açıklanmış. Semizotunun yani pirpirimin büyüklerimizde çok faydalı olduğunu sıklıkla söyler ama faydalarını araştırırken bir zararınıda öğrendim. Semizotunun içinde C vitamini kaybına yol açan,askorbik asit oksidaz bulunmaktaymış.Bu da aklımızda bulunsun.
Semizotlu cacık:
Herkesin bildiği gibi sarımsak ve yoğurtla yapılan bir cacık. Bir kaç önemli noktadan biri semizotu toprağa yakın yetişen bir bitki olduğu için mutlaka bol su ile ve suyu sık sık değiştirilerek yıkanmalıdır. Diğer bir nokta da semizotunu( pirpirimi) doğramadan kullanmanız. Ben semizotunu doğramadan güzelce tek tek yapraklara ayırıp öyle yıkıyorum. Hem daha diri kalıyor hemde besin değerini kaybetmiyor
Semizotu salatası:
Semizotu( yapraklara ayrılmış)
Domates
Soğan
Mutlaka 3-4 diş sarımsak
Semizotu hariç tüm malzemeleri doğrayın. 
Sos olarak zeytinyağı,tuz ve limon suyunun yanında şiddetle tavsiye ederim narpekmezi kullanın
Afiyetler Olsun...




6 yorum:

  1. Merhaba Aysun Hanım,
    blogunuzu ilk defa ziyaret ediyorum çok faydalı tarifler,postlar paylaşmışsınız.Negüzel bildiklerimizi,gördüklerimizi birbirimizle paylaşabilmek.Semizotunu çok severim,çok faydalı bir bitkidir ama maalesef Danimarka'da bulamıyorum.Buyüzden yazları izinlerde yeme şansımız oluyor.Ben kıyma,prinç karışımlı yemeğini yapıyorum.Çok nefis oluyor.Ellerinize sağlık.Selamlar,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel sözleriniz için...
      Danimarkada olmanız semiz otu için hiç engel deği bizde de bu otla yapılan bir yemek tarifi var ve kışın bile yapılabiliyor. Sizde kullanmak isterseniz semiz otlarını kurutup kavanozda saklamanız yeterli istediğiniz gibi yemeklerde kullanabilirsiniz. Ayrıca söylediğiniz yemeğin tarifini çok merak ettim paylaşırsanız sevinirim.
      Sevgiler

      Sil
  2. Merhaba bloğunuzda bişey dikkatimi çekti urfalımısınız ben urfalıyım burda pirpirim denir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tubanur Sanliurfali degil ama yakiniz Gaziantepliyim canim...
      Buralarda da pirpirim diye bilinir.

      Sil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.