4 Aralık 2013 Çarşamba

Kedi Dili Pasta

Hemen söylemeliyim ki ben kedi dilini bu şekilde yapanların o jöleyi nasıl dondurdukları çok merak ediyordum. Ne yazık ki kendi çabalarımla ancak bu kadar yapabildim. Bu görüntüsü çocuklarım yedikten sonraki hali tabi daha düzgündü fakat onlar kedidili pastama el koymazdan önceki halini paylaşsam daha şık olacaktı. Neyse konuyu dağıtmayayım. Kedi dili pastayı böyle şekil verince jöleyi üzerinde bir kaç denemeden sonra üzerine dökerek donduramayacağımı anladım. Bir yerlerden mutlaka aktı. Bende pastamın ölçüsüne yakın bir tepside jöleyi dondurdum ve parça parça keserek üzerini kapattım. Tabi bir kaç deneme yapınca jöle pastaya yetmesede uydurdum ne yapalım mutfakta çareler tükenmezmiş. İnatta bir murat ruhuyla jöleli yapmayı başardım. Ancak çok dikkatli bakınca kesikler belli olsa da... Bence oldu. 

Kedi dili pasta malzemeleri:

300 gr kedi dili ( 5 li paket aldım 3 paketini kullandım.)
2 kivi
2 muz
Jöle
Krema için:
1 kg süt
1 paket vanilya 
3 yemek kaşık un(tepeleme)
1 yemek kaşığı nişasta
7 yemek kaşığı şeker
2 yumurta 
1 limon kabuğu rendesi
100 gr tereyağ yada margarin 

Kedi dili pasta tarifi:


Bu tarifte kedi dilini ıslatmanıza gerek yok
Krema için gerekli malzemeleri tencereye koyup (margarin hariç) soğukken iyice karıştırın. 
İyice karıştırdıktan sonra pişirin. Kıvamını almış kremaya ocaktan aldıktan sonra margarini ilave edip karıştırın. 
Kelepçeli pasta kalıbına, altlarını kestiğimiz düzleştirdiğimiz kedi dilini kalıbın kenarına diziyoruz. Kestiğimiz kalan parçalarıda kalıbın tabanına diğer kedi dilleri ile bir sıra diziyoruz. 
Kremasını dökün. Muz dilimlerini dizin. 
Yine bir kat daha kedi dili dizin ve kremasını dökün.
En son kat meyveler ile süslenir. Yukarıda anlattığım şekilde jöle ile kapatın. Bir gün buzdolabında beklektikten sonra kedi dili pastayı servis yapın.

Afiyetler olsun...

3 yorum:

  1. bencede olmus elıne sağlık

    YanıtlaSil
  2. merhabalarrrrrrr
    paylastiklariniz icin elinize saglik..
    sevgiler bahcemden:)

    YanıtlaSil
  3. Gayette çok güzel olmuş ellerine sağlık canım,afiyetler olsun,sevgilerimle.

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ
ADI/URL KISMINA SADECE ADINIZI YAZARAK YA DA ANONİMİ SEÇEREK HERKES YORUM YAPABİLİR.